Star Stable går äntligen med vinst!

Min käre far delade en artikel till mig som han trodde jag skulle gilla. Jag är inte mycket för att läsa i tidningar men detta var väldigt roligt att läsa. Det är Svenska Dagbladet som skrivit en artikel i Näringsliv om Star Stable Online. Sammanfattningsvis berättar de att spelet gör sin första vinst i år! Måste ärligt säga att jag inte hade en aning om att det har gått dåligt för spelet tidigare. Trodde det låg på plus-minus-noll. Men de har faktiskt gått back fram tills nu. I år har Star Stable Entertainment (SSE) dragit in ca 140 miljoner kronor! Förra året låg det på 89 miljoner. Därmed är det alltså en mycket större summa som SSE har dragit in på bara ett år. Grattis! 
Det som får mig att bli ännu gladare är det faktum att det är vi, vi som bloggar, youtubar och instagrammar om våra äventyr på Jorvik som ger SSE den marknadsföring den behöver för att växa så mycket. Det nämner de i artikeln så ni inte tror att jag ljuger. Vi ska alltså också ha en klapp på axeln. 
Blev lite förvånad över att den största marknaden finns i USA. Kanske inte jätte förvånad men trodde faktiskt spelet var större i Europa. Spelet finns på 11 språk och det ska bli 13. I den närmaste framtiden kommer spelet snart finnas på både turkiska och portugisiska. Därmed kommer länder så som Turkiet, Cypern, Portugal, Brazillien mm kunna spela på sina egna språk. Inte för att jag tror de redan gör det eftersom spelet finns på engelska. Men de lite mindre barnen i dessa länder som inte riktigt kommit till den nivån i andra språk, kommer nu kunna spela.
Man blir väldigt glad av att läsa att SSE är nu en utav de största spelutvecklarna i Sverige. Men de är ingenstans i närheten av Mojang som skapade Minecraft och de som skapada Candy Crush Saga. 
Hur som helst tycker jag att detta faktiskt bör firas på något sätt. Kanske ta en bulle eller något idag. För detta tyder på att vårat älskade spel kommer leva kvar mycket längre nu och det kommer utvecklas mer när de faktiskt går på vinst.
Om ni vill läsa artikeln hittar ni den här >>här<< 
Grattis SSE! Ni förtjänar detta!

Kommentarer:

1 Frida Silverfield:

Grymt! :D Det här kan man ju trycka upp i ansiktet på de som klagar på att sso "enbart är ute efter pengar"!! NU NI! Ni hade inte haft något spel om de inte fått in sina pengar (Captain obvious!) Väldigt roliga nyheter :D

Svar: Ja exakt! In your faces!!!!
Rose Shadowlee

2 Cecilia Gladefield :

Tjoho! Grattis SSO! :D De förtjänar det verkligen så hårt som de jobbar för oss spelare :3

Kommentera här: