Bloggutmaning ~ SSO historia

  • Hur hittade du till SSO och hur länge har du spelat?
  • Har du spelat andra Jorvik spel? 
  • Något isåfall som du har hittat i de spelen som du skulle vilja se i SSO?
  • Hur många konton har du? 
  • Om du har flera, har du olika stila/syften? 
  • Hur väljer du namn och hästnamn i SSO?
  • Hur har din SSO res varit hittills?
  • Hur tror du att du kommer spela i framtiden? 
Det var en sen natt i november 2013 som jag satt med min laptop i vardagsrummet. Jag vet inte riktigt vad jag tittade på då, men jag såg en bild på facebook som var till en länk. Star Stable Online stod det. Jag hade aldrig hört om det tidigare och jag tänkte att det antagligen är lika tråkigt som Horwse eller vad det heter. Ja, jag tycker det är tråkigt. Deal with it! Men efter att ha läst lite och såg att det var gratis att prova så skapade jag ett konto samma natt. Jag kom inte i säng sen förrän 01.00 på natten. Jag var rätt fast och ville bara fortsätta hela tiden. Dagen efter köpte jag Star Rider i en månad och en månad senare fick jag Life Time i namnsdagspresent av min mamma. På den vägen har det varit sen. Nu har jag väl spelat i 3 år i sträck. Eller okej, det var väl en sommar 2014 som var lite off, men loggade in för att ta hand om hästarna i alla fall, så jag var inte så off.
Jag har spelat Starshine legacy spelen innan jag hittade Star Stable Online, men det var flera år sen. Har av någon anledning bara ett eller två spel kvar. Vet inte var de andra två är. Kan väl antagligen inte spela dem längre pga Windows 10. Suck...
Vad jag minns så kunde man klappa på sin häst i StarShine Legacy när man stod på marken och det är något jag skulle vilja kunna göra i SSO. Jag vet att avataren gör det i animationerna, men jag skulle vilja ha det som en funktion då man får bestämma själv när man gör det och att man ska kunna göra det till häst och på marken.  
Jag har idag tre konton. Mitt huvudkonto; Rose Shadowlee. Ett till där jag heter Rose Ironlee (avataren på bilden), och mitt let's play-konto där jag heter Rose Wiselee. Ironlee-kontot har jag inte starride längre på och har inte pengar på att lägga på det kontot. 
När det gäller stilen på mina konton så är det rätt olika. På Shadowlee har jag på mig det jag skulle bära själv beroende på det jag ska göra. Är det ridlektion så är det klassiska ridkläder som gäller t.ex. På Ironlee har jag däremot lite mer utav en Indiana Jones-stil. Men på Wiselee har jag inte riktigt kommit så långt så att jag kan bestämma stil. I början sådär så har man det som man tycker är snyggt med den begränsade utbudet man har då. Men jag tror det kommer vara av samma stil som Ironlee när jag kommit längre. 
Hur jag väljer namn till mina gubbar har att göra med vad jag döpte min första till. Rose är typ ett måste t.ex. och det måste stå "lee" på slutet av efternamnet. Sen så väljer jag bara ett ord jag känner passar. När det kommer till hästar så väljer jag alltid ett smeknamn först, t.ex. Dante och då kommer namnet ifrån Dante's Inferno och det handlar om helvetet mm. Så då blir det rätt automatiskt att jag letar efternågot med Fire eller liknande. Så är det alltid nu. Kommer det en brun Lippizzaner på onsdag så vet jag att den ska heta Poejo och nu måste jag bara få till ett passande namn i SSO.
Min resa har varit underbar. Jag har träffat underbara människor, utvecklats som person då jag har fått använda mina organisations och strukturs egenskaper jag aldrig har fått använda förut. Men jag får också vara med om utvecklingen av spelet och det har kommit så långt sen jag började spela. Jag har varit med om 3 områdspremiärer och Gallerian, evolutionen av hästarna, områdenas makeover och funktioners uppgradering. Det har varit en fantastisk resa och jag kan inte se mig själv avsluta den de närmaste åren. 
Det här var sista delen av Cecilias bloggutmaning. Den har varit riktigt rolig att lägga energi på och verkligen fundera över ens spelande i Star Stable Online. Rekomenderar er verkligen att hitta den och göra den också. Jag vet att Esmeralda Silverforce också håller på med hennes utmaning nu. 
Nu finns det ingen mer utmaning att göra. Hojta till om ni vet om någon där ute!
  

Kommentarer:

1 Cecilia Gladefield :

Har varit roligt att läsa :D <3

Svar: Tack för en underbar bloggutmaning! :D <3
Rose Shadowlee

Kommentera här: