Mer sportiga hästar

En gammal favorit bild på Hero
Snart kommer Lippizzanern till Jorvik och efter det lär väl SSO uppdatera någon av de gamla raserna. Många skriker efter nya araber och andalusier, vilket jag förstår för de är väldigt vackra hästar i verkligeheten förtjärnar bättre i spelet. Men ärligt talat är jag mer sugen på att se t.ex. det Danska Varmblodet eller Selle Fraincaisen uppdaterad. Jag vill ha hästar som är mer avlade för hoppning, dressyr och fälttävlan. Nu menar jag inte att Lippizzaner, araber och andalusier inte kan delta i de sporterna, men det är rätt sällan man gör det. På Grand Prix nivå ser man mest varmblod och fullblodsraser, och i spelet har vi en massa sådana raser som har exakt samma, lite tråkiga modell med stela animationer. Det skulle vara så spännande att se SSO uppdatera dem. 
Vad känner ni? Finns det någon ras ni känner är lite bortglömd och skulle bli snygg eller underbar om den fick sig ett lyft? 

Kommentarer:

1 Mathilda:

Fina!

2 Meja Crazyrock:

Whestphalian hästen, vad hände med den? Det kom en fux och sen... ??

Svar: Ja, den är ju lite av ett mysterium.
Rose Shadowlee

3 Lat!Sav:

Jag vill ha en uppdaterad Akhal-Teke i vackra, metalliska färger. :D De är så fina.

4 Cynthia Winterborn:

Njo ... den arabiska hästen är en sporthäst på sin nivå, skulle jag mena. Den är otroligt bra hos distanstävlingarna, som är mer en ovanlig sport här i området. Lippizzanerna är tyvärr mer en "showhäst" samt andalusierna.

Du vet ju, att jag tycker om starthästarna XD Dem skulle jag aldrig vilja byta! Men en ny akhal-teke, det skulle något vara med sitt unika utseende. ;D

Ha det så kul!
/Cyndi

Svar: Ja, araber är en sporthäst, men jag tänkte just på de hästar som man ser vanligtvis i hoppning, dressyr och terräng. :)
Rose Shadowlee

Kommentera här: