Små söta Haflingers överallt

Den 5 april är här och tre supersöta Haflingers flyttade in i köpstallet i Valedale. Jag måste säga att jag ångrar det jag sagt innan om att de är så lika Welshponny och lady dady daaa. De är ingenstans i närheten av de små ponnyerna. Det är ju så att det finns otroligt många raser av hästar, men större delen av dem är rätt lika. På långt håll kan jag förväxla ett Gotlandsruss med en Islandshäst ibland. Ställ Andalusier, Lippizaner och Lusitano bredvid varandra och de har bara små olikheter. Så tack, Esme, för att du kommentera mitt tidigare inlägg och sa som det var!
Mycket fin hoppanimation
Åter till dessa sötnosar. Oerhört vackra och söta är dem! De är några milimeter högre än islandshästarna vilket jag är väldigt glad för. Färgerna var superfina och jag hade väldigt svårt att välja. Jag trodde jag skulle gå för den mörka, men när jag verkligen tänkte efter vem som skulle passa namnet Bailey bäst så var det denna sötnos som är på bilderna. Det gömmer sig en gullig liten stjärna under den där maffiga pannluggen. 
Asså svansen är så söt när man rider i full galopp. Den påminner om en rödpandas svans.
Gångarterna är väldigt fina och man ser att de faktiskt är helt nyskapade för just Haflingers. Det liknar Welshponnyns, men är liksom lite mindre dramatiska. Det enda är att de ibland glitchar till i benen och svansen i vissa rörelser. Jag vet inte om detta är något som man ska rapportera till support. Vad tycker ni? 
 
Jag kommer att göra en mer djupgående recension av Haflinger, men kommer inte ha tid att göra det förrän i helgen dessvärre. Men det kommer, det kan jag lova! Annars var de inget mer som kom i spelet idag. Men nu njuter vi av våra söta små vänner. Vad döpte ni era nya vänner till? 
 

Kommentarer:

1 Rebecca Bluenose:

Min heter Goldhearth😏❤️

2 Melinda Winterforce:

Jag köpte en likadan som dig! Hon heter Honeytear och kallas för Jainie men jag ångrar nog att jag inte döpte henne till Honeydew ;))

Kommentera här: