Två dagar av två olika event

Igår, söndagen, höll Frida sin sista lektion innan lovet som vi snart går på. Hon avslutade sin lilla serie av barbackalektioner. Den sista delen så gav vi oss ut på Sydhovens slätter och fick avancera lite i barbackaridningen. Jag tog med mig Gimpan igen då han är min trygga vän som inte skulle hitta på något bus när jag är osäker. De var så mysigt på denna lektion och är lite tråkigt att man ska behöva vänta hela 3 veckor till nästa. Men man överlever väl. Vi behöver alla ett litet lov samtidigt. 
Och idag då höll Matilda Dogstorm ett lekevent som hette Ponnydunk. När jag gick i skolan hette leken Burken. Ni kanske vet på ett ungefär vad de går ut på, fast de var ändå lite annorlunda i jämförelse med hur Burken var på min tid. Men de var roligt och spännande. Jag hittade en väldigt bra sten som gjorde att jag försvann en stund ifall "jägaren" kom nära. 
Imorgon är det min tur att hålla event och eftersom det är, som sagt, sista veckan innan vårt två veckors påsklov ska jag hålla en mysig uteritt för våra islandshästar. Ska bli så mysigt!

Kommentera här: