En fantastisk hoppbana!

Återigen fick vi en fantastisk hoppbana av teamet och jag tycker nog att den här är bättre än den på Jorviks öppna hus. Varför säger jag så då? Jo, för den här kändes så verklig. Visserligen hade Öppna husets bana ett trippelbar, men den här hade vattenhinder som var helt otrolig då de reagerade om man landade för nära eller i hindret. Teamet har blivit så mycket bättre på att göra hinder och att ge oss variation på banorna. 
 
Det jag också tyckte var bättre med denna bana var hur de hade dekorerat den. Jag personligen tyckte det var lite mycket med alla fyrverkerier på Öppna huset banan samtidigt som jag ogillar fyrverkerier runt djur i huvudtaget. Så denna bana var mycket trevligare att rida runt på när de hade fina krukor med blommor istället. 
 
Måste väl erkänna att dessa två banor är båda kortvariga. Jag hade velat få en bana en ny hoppbana som stannar kvar, men samtidigt verkar denna Horses of Jorvik (HoJ) vara väldigt intressant. Kommer framtida banor bara vara olika former av hoppning och terräng eller kan det komma andra grenar så som distans eller western? Vi kan bara vänta och se såklart, men man kan alltid hoppas. 
 
De är rätt många som är arga över att det bara är Hannoveranare som kan delta. Till viss del kan jag väl förstå det då folk väljer att inte köpa vissa hästar p.g.a. att de inte har råd eller för att de inte gillar rasen och därmed missar denna fantastiska tävling. Vissa säger att Star Stable gjorde detta för att belöna sina betalande kunder, de som betalar mer än andra antar jag att de menar. Varför skulle de inte vilja ge dem något extra? Fast sen kan man fråga om de verkligen betalar mer? De kanske har exakt lika många hästar som en annan som är selektiv men har valt andra raser. Det underbara med våran värld är att alla tycker och tänker olika. Det kommer antagligen vara samma gnäll när nästa tävling kommer och de är en annan ras som andra inte har. 
 
En annan sa att folk kommer bara sluta spela om SSO tvingar oss betala mer. Fortfarande är de så att SSO inte tvingar någon. Eller ja, alla tolkar sånt på olika sätt såklart, men jag anser inte att de tvingar någon. Tvinga är när man verkligen inte har något annat val och i det här fallet kan man bara strunta i det och gå vidare i livet. Inte life or death. Sen tänkte jag på att det faktiskt kan hända att så pass många slutar spela p.g.a det och då tror jag att SSO kommer att tänka om. De vill såklart inte göra en så stor förlust. Det gynnar dem inte alls. Men eftersom de verkar fortsätta göra dessa tävlingar så har de inte märkt av en sådan förlust. Man får väl hoppas att de aldrig sker, men gör de det så blir det spännande att se hur SSO löser det. 
 
Visserligen kan jag förstå några som är lite ledsna. De som bestämde sig för att vänta på att fler färger skulle komma, vilket kanske kommer nästa vecka... då tävlingen försvinner. De kommer missa en tävling som de hade kunnat varit med på om den färgen de ville ha hade kommit i första omgången. Kanske komma just denna tävling lite för tidigt. Hade det kanske inte varit bättre att släppa en tävling för en ras som redan funnits ett tag så som Engelska Fullblodet eller Lipizzanern. Men man vet aldrig hur SSO tänker och planerar. De kanske finns en anledning till att vi fick den idag. 
Om ni läste det Guillermo sa eller kollar i min video, berättade han något väldigt intressant. Han sa på engelska "...as a wild horse in the wilderness east of Firgrove!". Detta är väldigt intressant för det kan ju vara en hint att det kommer finnas fler vildhästar i Firfall. Fast han kanske menade Urhästarna som vi redan vet kommer från Firfall och ska vara fria, men det kan finnas fler sorters vildhästar där. Nu får vi ioförsig se när vi får se Firfall eftersom deras arbete på området blev avbrutet p.g.a. tidigare händelser.  
 
Vad tyckte ni om denna hoppbana och vad hoppas ni på för framtida HoJ-banor?

Kommentarer:

1 Daniela Silvergarden:

Namnet stavas med 2 l och det blir som ett j :) Så det blir Guijermo kan man säga cx

Svar: Så är de ja! Försökte komma på hur jag utalar Guillermo Del Toro, men de var helt blankt i huvudet. Alltid så typiskt när man ska spela in. XD
Rose Shadowlee

2 Sigrid Winterdotter:

"Oops, I did a splash! People, I did a splash..." SÅ GULLIGT

3 Cecilia Gladefield :

Fjording relaterade grejer hoppas jag alltid på ;)<3
Märkte att man kunde göra uppdraget även om man inte hade hanno. Så är bara xp till hästen/hannon man missar egentligen om man inte har hanno. ;)

Svar: Jamen då är de ju inte så orättvist med XP:n i alla fall :P
Rose Shadowlee

Kommentera här: