It is happening!!!!

Bilder tagna från Star Stable Onlines hemsida!
Då var det som många av oss trodde. Våra kära starthästar ska få sig en liten makeover och av bilden ovan att dömma tycker jag ändå de har bevarat en del som kännertecknar det Jorvikiska Varmblodet. Den där hakan till exempel är kvar och dragen på kroppen är lite mjukare men ändå kvar. Åh jag kan knappt vänta tills jag får se min Frosty i sin nya kropp.
 
Det var rätt spännande att läsa intervjun de gjorde med deras Lead 3D Graphic Designer, Hanna Aspblad. Det är alltså 3D Graphic Designers som skapar alla hästar, kläder och föremål i spelet och ser till att de just är 3D. I alla fall, så verkar det som att denna uppdatering inte ger oss något val. Våra starthästar kommer se annorlunda ut när denna uppdatering väl sker. Lite frustrerande att vi inte fått ett datum. Men det kanske är för att uppdateringen är på onsdag? 
Något jag däremot blev lite kluven för är att de kommer uppdatera alla raser som har samma modell som starthästen har just nu. Visst, det vore korkat att behålla den gamla på de raserna, men det som oroar mig är att det är lite (ooh, nu ska jag använda ett jobbigt ord) lathet. Kommer de inte fortsätta uppdatera raserna och ge dem de karaktäristiska utseendet som varje ras har. Eller ja, några kanske ser rätt lika ut. Men varför blir inte de gamla painthästarna i samma modell som den uppdaterade? Kommer de gamla Engelska fullbloden se helt annorlunda ut i jämförelse med de nyare nu när de ska få den andra modellen? Det är ju lite knäppt... Men vi får väl vänta och se. Jag måste vara ärlig med att jag blev lite frustrerad över att jag har sålt några av mina gamla hästar redan eftersom jag trodde att de aldrig skulle uppdateras. Men det verkar som att några av mina favoriter är kvar i hagen så det är nog lugnt. 
 
Jag är positiv till att de har tagit de bästa från de nya och satt ihop med det gamla ändå. Man får hoppas att det verkligen valt de snyggaste gångarterna. Ärligt är jag nöjd om de bara tagit det Engelska Fullblodets gångarter rakt av. Vi får helt enkelt vänta och se. Det ska bli så spännande. 
 
Kom ihåg allihop att de missnöjda är alltid dem som hörs mest. Så jag tycker att om du gillar denna uppdatering ska du kommentera på SSOs instagram och facebook och berätta det. Kan tänka mig att det är tråkigt att få så taskiga kommenterar på något de jobbat hårt för. Let your voice be heard!

Kommentarer:

1 Meja Crazyrock:

Jag förstår dig när du tycker att det känns lite lat av sso att uppdatera alla med gamla starthästmodellen, men vi vet ju inte om det här bara blir en ny starthästmodell men att dem senare fortsätter uppdatera raserna, fast innerst inne känns det inte som det. Vi får vänta och se!

Svar: Så kan det också vara :)
Rose Shadowlee

2 Cecilia Gladefield :

Ska bli jättespännande :D Hoppas det blir imorgon :DD Samlar på starthästmodellen på ett extra konto så ska bli jättekul att se de förnyas :D

Kommentera här: