Tennessee "Tessie"

Namn: Wildmelody
Tilltalsnamn: Tennessee 
Kön: Sto
Född: 2009
Ras: Mustang
Lynne: Väldigt lyhörd och snäll. Trotts sin unga ålder får man en känsla av att hon är en läromästare. 
 
Tessie, som hon också kallas, föddes i fångenskap då hennes mamma hade fångats in när hon var dräktig. Hon tyckte människor var spännande vilket gjorde det lätt att tämja henne. Planen var att göra henne till ett avelssto, men ranchen hon bodde på gick i konkurs och hon transporterades till Europa för aktion och det var där Marley såg henne. Han köpte henne och ett gäng andra mustanger för en billig peng och tog med dem till Jorvik för att behålla eller sälja vidare på ön. Jag var på besök när jag såg detta kolsvarta sto i hans hage och hon kom över till oss för att hälsa medans de andra höll sig på avstånd. Jag tyckte hon var så go att jag köpte henne direkt. Hon är skolad i westernridning, men med hennes lugna och nyfikna beteende ska jag försöka skola in henne i den engelska ridskolan också. Det blir spännade att se om det går. 

Kommentarer:

1 Tilde Sleepyhaven:

Åh vad söt och kan hålla med dig där att hon är go, ser iallfall ut så! Fin outfit också!

Kanske inte något jag behöver nämna men, har du märkt av att jag läser din blogg oftare nu? Alltså jag älskar den verkligen! Du gör så bra och intressanta inlägg!

Kram <3

Kommentera här: