Comet Hawks VS Laughin Cowboys

Idag hade Comet Hawks sitt första sammarbete med en annan klubb. Detta var med Laughing Cowboys. Och hur var detta sammarbete? Rätt bra faktiskt. Det var en simpel tävling klubbar emellan där två från vardera klubb tävlade ett lopp och beroende på vilken placering man hade fick ens klubb poäng. Så även om man kom sist så fick man poäng av att komma i mål. 
Vi möttes med våra klubbkläder på, senare fick man byta till sin tävlingsoutfit men med klubbens benlindor på sin häst. Vi hade då våra vita benlindor och LC hade sina guldiga. Man fick välja vilken tävlingshäst man ville, men det var komiskt att många i våran klubb ändå hade klubbhästen. Ioförsig så är det tydligen spelets bästa tävlingshäst. Jag å andra sidan valde Mökkur. Japp, jag hade med mig min islandshäst. 
Vi körde alla tävlingar som finns vid Jarlaheim. Alla fick inte köra alla lopp och jag var vald för reserv. Därför trodde jag att jag inte behövdes. Så jag töltade runt och tog bilder på de som tävlade. Ja, de här tre är de bästa... Men jag gillade dem. 
Men ja, det var planerad att jag skulle tävla och det blev banorna; Paddocksöns Vildmarkslopp och Gröndals svåralopp. Jag är en av få som faktiskt gillar de banorna och i dem ska man nog faktiskt sattse på hästar som hoppar högre och är smidiga istället för snabbhet. Guess what... Jag vann båda mina lopp! Jag är något tävlingsinriktad så jag trodde jag var körd som red en islandshäst, men se på fasen, jag och Mökkur tog oss i mål först. Jag är så stolt över min kille. 
Btw, älskar den här bilden för den påminner om bild på den riktiga Mökkur frá Varmalaek där han speedtöltar och hans ägare håller händerna upp i luften efter att ha vunnit. En riktigt cool bild och passande efter våra vinster. Det enda som saknar är en vinstrosett på Mökkur. 
I alla fall, det slutade med att Laughing Cowboys vann. Grattis till dem! Vi alla kämpade på riktigt bra och vi är alla rätt nöjda. Det var en spännande upplevelse och nu ser vi fram emot en ny vecka då jag ska hålla lektion och förhoppningsvis vara med på event också. Har varit lite dålig med det den här veckan. 

Kommentarer:

1 Renee Eveningknight:

Åh! Det låter roligt! Och såklart, en islänning skulle ju aldrig svika.

Kommentera här: