Lektion för hökarna

Idag höll jag ännu en lektion där huvudämnet var att kontrollera tölten. Detta är något de behöver träna på så jag försöker göra lektioner där de får fokusera på det i lugna situationer. Det är rätt svårt faktiskt. Men denna gång drog vi ut i naturen då jag hittat ställen där de kunde tölta runt i lugn och ro. De var väldigt duktiga. Det roliga var när vi körde Följa John mellan containrarna med mig i täten. De var duktiga men efter en stund förlorade man svansen. Vi får fortsätta träna på det där. 
Jag börjar känna att de är snart klara för att faktiskt kunna utföra ett dressyrprogram med tölt i. Japp, det är mitt mål! Jag ska hålla en liten dressyrtävling för Islandshästarna i klubben. Ser verkligen fram emot det. 
Imorgon är det uppdatering. Många verkar ha höga tankar om det, men jag håller mina förhoppningar låga då jag känner att det har varit för många uppdateringar som gjort mig lite besviken. Eller ja, som sagt tidigare är jag mest besviken på att de är så tysta. Ingen hype om något alls. 
Är det inte dax att få veta vilken hatt Ylva ska ha i fortsättningen? 

Kommentera här: