Gren två: dressyr

Dag två av tre i klubbens fälttävlans mästerskap och det var dags att ta sig an dressyren. Programmet har vi haft möjlighet att träna på rätt länge och jag har ridit det flera gånger, men idag kände jag mig ändå nervös. Det är lite roligt att det mest kritiska momentet i programmet är volterna. För att göra dem så snygga som möjligt ska man helst använda sig av datormusen. Men att få till de perfekta storlekarna är riktigt svårt i spelet. 
 
Jag tror det gick relativt bra för mig ändå. Jag red programmet utan några större missar och jag är glad att programmet startade när man vänder upp vid A eftersom Poejo fick lite ryck när vi red in på banan. Men sen skötte han sig perfekt. 
 
Men nu är detta gjort och imorgon är det dags för stilhoppningen. Den är jag inte lika nervös för, men kommer nog behöva ta en sväng på banan innan för att se till att jag verkligen kan vägen innan det är dax. 

Kommentera här: