En riktigt slö dag

Idag skulle jag väl egentligen behövt göra lite viktiga saker så som att i alla fall titta på hemtentamen vi fick igår. Men nej, min dag har mest bestått av att sitta här vid datorn och levlat mina härliga lusitanos. Eller okej, lite har jag gjort och nu ska ni få höra en liten rolig historia. 
 
Igår var det ju uppdatering och vi alla visste att dessa vackra lusitanos skulle komma till spelet. Detta betyder att jag vill göra en recension av rasen samma dag som den kommer ut eftersom jag vet att en hel del av de som följer mig på Youtube tycker om just dessa recensioner. Jag hade dessvärre lite otur med att jag hade ett seminarium 12-14 i skolan och en födelsedagsmiddag inne i stan 19. Så jag behövde åka hem så fort som möjligt för att slippa stressa med recensionen. När lektionen var slut, tog jag min ryggsäck och sprang ner till bussen som skulle komma precis. När jag väl är på bussen kommer jag på att jag glömt min lilla matpåse som innehöll min matlåda, flaska med vatten och bestick. När man är på bussen finns de ingen återvändå för min del och jag försöker höra om någon som var på samma seminairum som jag hade tagit den. Neh, alla hade haft lika brottom därifrån. Så nu tänker jag att jag har förlorat min matkasse. Men då skriver en klasskamrat till mig som var i skolan trots att vi inte var på samma seminarium kunde gå och titta om den var kvar. De var den! Så min matkasse fick följa med henne hem till Eskilstuna och jag fick hämta den i skolan idag. Så kan de gå när man har brottom hem. Men de var skönt att de löste sig och jag har verkligen världens bästa klass. 
 
Så de är vad jag har gjort idag. En resa till skolan som avslutades med en litet stopp vid sushistället som ligger väldigt nära jag bor. Behövde unna mig de då jag annars idag har varit på väldigt lågt humör. Varför vet jag inte riktigt. De kan vara för att jag är förkyld och less på att behöva pausa i träningen, eller så är de bara en sån dag. 
 
Men jag hoppas ni haft en bra dag och vad jag förstår har det varit väldigt skönt väder i hela Sverige. Har ni njutit av värmen idag? 

Kommentera här: