Halvvägs igenom

Först måste jag erkänna att jag är en person som inte tycker om att läsa. Det har mycket att göra med att jag läser långsamt och jag har hemska minnen av folk som irriterar sig på att jag är just för långsam och att de måste vänta på mig. Att lägga till på detta har jag väldigt svårt att fastna för en bok. Det är till den grad att jag till och med sparar de böcker jag läst ut bara för att ha som bevis att jag kan läsa ut en hel bok. Rätt löjligt vid närmare eftertanke, men men. Med detta som bakgrund ska jag nu berätta att jag har kommit halvvägs igenom Jorvik Kallar och jag började läsa i fredagskväll. Nej, boken är inte tunn som en broschyr utan den är på ca 227 sidor. Så ni kan ju förstå att jag är frälst! Kan de ha att göra med att man redan har Star Stable Online och StarShine Legacy spelen i ryggen vilket gör att man känner redan den här världen som presenteras i boken? Kanske det. Allt jag vet är att jag vill logga in och turista i de områden som nämns i boken och se de platser, som man ridit igenom så många gånger, med nya ögon. 
 
Men nu måste jag sluta skriva. Jag kan ju inte göra en recension redan nu när jag inte ens är klar. Men ja, de ska bli en recension på denna bok så ni vet vad ni kan se fram emot om ni fortfarande tvekar över om ni ska köpa eller inte. Det jag försöker förklara är att redan nu ger den här boken en helt ny känsla för de spel jag älskar och har spelat i flera år. De i sig borde kanske säga någonting till er som tvekar. 
 
Har ni redan förbokat boken eller ska ni gå till en bokaffär på onsdag? 

Kommentera här: