Då var året slut

Det här året bara försvann! Det har gått så sjukt fort, men samtidigt har det hänt så mycket och som vanligt måste jag ju nämna de uppdateringar som kommit i år på något sätt. Denna gång tänker jag bara nämna mina topp 3 favoriter av uppdateringar som faller in under kategorierna; hästar, sidouppdrag, huvuduppdrag och funktionuppdateringar. Jag kommer inte nämna högtidsuppdrag trots att många har fått något nytt i år och det är för att jag liksom inte kan lista dem. De är alla bra på sina egna sätt eftersom de tillhör olika högtider. Så då vet ni det och kan fortsätta. 
 
Topp 3 Hästar:
1. Som ni ser ovan är det Lusitanon som når toppen på listan. En otroligt vacker häst i alla färger den har kommit i samt dansar fram i piaff. Det är några gångarter jag hade velat se vara annorlunda, men men. Det är ändå en häst jag har favoriserat detta år och samlat på mig fler färger. 
2. Är den uppdaterade starthästen som var en ren överraskning för mig. Jag trodde verkligen inte det skulle hända på länge men jag hade väldigt fel! Och vilken uppdatering! Starthästarna är helt fantastiska nu med underbara färger och animationer som gör den mer rättvis än tidigare. Och ja, det har också lett till att jag bytt starthäst för andra gången. Men nu ska det inte ske igen! 
3. Till sist har vi Clydesdale. Vilket sätt att avsluta detta år med den fantastiskt vackra jätten som kommer travande in i spelet med höga benlyft och speciella manstilar. Jag är helt såld på rasen men väntar lite på att se vad för fler färger som kommer till spelet innan jag köper fler. 
 
Topp 3 huvuduppdrag:
Okej nu känner jag mig hemsk för jag kan inte ha en topp 3 av dessa uppdragen. Men de måste nämnas för i år har det varit episkt. Eller okej, det är alltid episkt med huvuduppdragen, men det har varit episkt på ett annat sätt. Till att börja med fick vi rädda Herman från GED och i och med det fick vi veta att GED sammarbetar med Dark Core vilket gjorde uppdragen till huvuduppdrag. Tidigare har det bara varit sidouppdrag som visserligen varit rätt stora. Efter detta fick vi träffa Rihannon som lärde oss om Starbreeds och hur vi kan hitta Concord. Dessutom inkluderades Ydris in i huvuduppdragen där han framställs som en antihero vilket jag tycker är underbart. Jag kan knappt vänta tills nästa år eftersom vi redan fått sneak peek om att Lisa, Linda och Alex kommer få sin make over väldigt snart vilket jag tror också betyder mer uppdrag. Jag hoppas verkligen vi ska få rädda Anne snart. 
 
Topp 3 sidouppdrag:
1. Dundulls valdag. Detta är min favorit eftersom Star Stable verkligen visar var de står när det kommer till sina åsikter om till exempel HBTQ eftersom Sigry är numera i ett förhållande med en annan kvinna. Sigry gick också till val för att bli Dundulls borgmästare och vann! Till sist fick man känslan av uppdragen att om man har möjligheten att rösta så ska man göra det. Sånt är väldigt viktigt och jag är så glad för dessa uppdrag eftersom de är väldigt öppna och ärliga. Bra jobb!
2. Vi har äntligen fått spela klart Nightdusts uppdragsserie och det var helt fantastiskt. Helt klart en favorit och slutet innehöll också väldigt spännande avslöjanden. Mycket action och drama vilket är underbart.  
3. Denna var också en överraskning eftersom jag aldrig trodde att det dels skulle hända, dels att jag behövde. Jag pratar om Sydhovens hästräddningsranch! Vi fick bygga upp en hel ranch till att bli en helt fantastisk gård och vi fick se lite nya funktioner som jag hoppas kommer tillämpas i framtiden vid fler tillfällen. Jag hoppas också att vi kommer få återvända och hjälpa Hugh med fler hästar... eller åsnor kanske? 
 
Topp 3 funktionsuppdatering:
1. Vad kan man säga... Photomode, jag älskar dig! Hur kunde vi leva utan denna underbara funktion!? Jag vet att man använde externa program och jag använde Fraps, men Photomode. Det är en revulotionerande funktion som tagit oss in i en ny era. Det känns ännu mer fantastiskt att veta att den skapades av någon genom en Friday Passion Project som de har på kontoret varannan vecka (tror jag att de är) och som då alltså bara tänkte att vi kanske skulle gilla denna funktion. Den människan förtjänar en tårta!
2. Som jag har bönat, bett och i princip skrikigt att jag vill ha bort platstexten som poppar upp mitt i rutan. Nu har vi ÄNTLIGEN ett alternativ att kunna stänga av den i menyn. Visserligen hade man velat att det skulle hållas avstängd även om man loggade in och ut men det kanske kommer nästa år. 
3. Det var svårt att hitta en trea men till slut måste jag säga att sminkbordet i vårt hemstall får ta denna plats. Jag har än sålänge inte mer smink eller frisyrer än de jag har på mig, men det här ger mig möjligheten att ha det när jag väl hittar något jag vill köpa.  
    
Så dessa var mina favorit uppdateringar. Jag vill även nämna de jorvikiska terrierna som gjorde att jag kunde få ha min egna lilla Rambo i spelet, den outfiten jag bär på bilden ovan, Silverglades make over och uppdateringen av ljudeffekterna från hästarna. Detta år har varit fantastiskt och något säger mig att 2019 kommer kunna bli ännu bättre. Nu är det dags att lämna 2018 bakom oss och se frammåt. Jag hoppas på väldigt mycket inför nästa år.  

Kommentera här: