Lelouch

Namn: Crownrebel
Tilltalsnamn: Lelouch
Kön: Hingst
Född: 2013
Ras: Jorvikisk varmblod
Lynne: En kille med mycket självförtroende och lugn. Han är samtidigt väldigt ivrig att lära sig nya saker och älskar när han blir belönad med ett äpple.
 
Lelouch föddes i ett stall som ligger i norra Jorvik och det var där han växte upp och fick lära sig allt han kunde behöva för att en dag hitta sin soul rider. Hans mamma berättade för honom om sin pappa och ville bli just som honom. Han stod och beta i hagen när han plötsligt hörde någon ropa på honom. Han frågade sin mamma var det var och hon sa att det var dags. Lelouch hoppade ut ur hagen och började bara springa. Det tog lång tid, men plötsligt tystnade rösten. Men Lelouch ville inte ge upp utan fortsatte leta. Det blev kallt och snön blev djupare och djupare. Han ville inte ge up, men kylan blev för mycket för honom och han ville bara lägga sig ner. Då hörde han någon som skrockade innan han tuppade av. När han vaknade var han bland renar och täckt med en tjock filt. Tomten var snäll och tog hand om honom tills hand kände sig stark igen. Men han visste inte hur han skulle hitta mig eftersom ingen ropade längre och han vågade inte ge sig ut själv igen. Tomten lät honom stanna och plötsligt en dag så hörde han mig ropa, men på grund av vad han gick igenom vågade han inte ge sig ut igen. Som tur var åkte jag till tomten som förstod vad som hänt efter att jag berättat om Heihei och nu är Lelouch hemma hos mig. 

Kommentera här: