Vinterbyn är tillbaka!

Som vi har längtat och nu är den tillbaka. Detta underbara lilla område som osar magi, mys och jul! Tomten är tillbaka med sina nissar som hittar på hyss. Samma gamla race och det de där relativt irriterande uppgifter där man måste jaga paket på isen är på samma plats som tidigare. Åh, vad vi älskar tradition! Men de är faktiskt också lite nytt. Vid den lilla frusna sjön har det gjorts mysiga platser för oss spelare att hänga på. Jag kan redan tänka mig att vi i Comet Hawks kommer sätta oss där och mysa någon kväll. 
Nu förväntar jag mig att se tusen och åter tusen bilder tagna i vinterbyn fram tills nästa år. Jag lär sätta igång med det till helgen. 
 
Lite trist över att det ändå nya kläderna är de i grottan. Eller ja, de som är i grottan är något jag verkligen vill ha, men jag hade velat ha lite mer nytt. Det kommer rätt lite kläder generellt i spelet och nu börjar de bli lite trist. Kommer ni ihåg tiden då vi fick något nytt plagg varje vecka? Visserligen var det kanske lite överdrivet, men nu känns det som att det tar veckor innan man får något nytt. Lite mer julkläder vill jag ha, tack! 
Och så var det julpyntat i våra hemstall. Jag tycker fortfarande att det är lite överdrivet med girlanger, men allt annat är så fint! Speciellt att tomten bestämde sig för att parkera sin släde uppe på mitt loft. De var ju snällt av mig att låta honom göra det. Hoppas den står där också och inte ramlar ner i Mökkurs box bara. 
 
Annars var det inte något annat roligt som kom idag. Det var den där sneak peeken man kan se i The Star Stable News som är väldigt intressant. Den där hästen lär vi nog få bekanta oss med nästa vecka. Undrar vad det är för nått? 

Kommentera här: