Äventyret fortsätter och flaggor från ingenstans

Vem kunde ana att idag skulle vi få fortsätta med huvuduppdrag? Inte jag i alla fall, därför blev jag så exalterad när det plötsligt började poppa upp nyheter överallt, inklusive ett Star Stable News avsnitt! Blev så exalterad att jag försökte ta mig in i spelet på en gång, men de gick då inte. De är så typiskt att de ska ha problem med launchern när sådana här stora uppdateringar släpps. Så det var ju bara att ta de lugnt, se på vloggar och käka lunch. Men till slut så gick de att ta sig in och de var bara att byta om, hoppa upp på Heihei, placera Rambo i väskan och ut genom stalldörren mot nya äventyr. Som alltid ska jag inte prata så mycket om uppdragen eftersom jag inte vill spoila för er. Men eftersom dagens uppdrag fick ett så abrupt slut så vill jag påminna om att vi kommer få fortsätta uppdragen redan nästa vecka!
 
Det är som alltid sjukt spännande och jag kan knappt vänta såklart. Måste däremot tänka på att jag kommer arbeta heltid nästa vecka och kommer inte kunna vara hemma förrän vid 16:00, så den arbetsdagen kommer nog känna väldigt trög. Det var också anledningen till att jag oroa mig för att jag inte skulle få spela idag. När det är sådana här uppdateringar, som dessutom sker under en period då många är lediga, så brukar inte servern kunna ta trycket av spelare som vill spela samtidigt. När launchern var som den var när uppdateringen var klar kom jag på detta och blev lite orolig. Imorgon ska jag nämligen på upplärning på arbetsplatsen jag ska vara på nästa vecka och det skulle betyda att jag skulle behöva vänta tills på kvällen imorgon innan jag fick spela om inte vi fick komma in i spelet idag. Mitt tålamod för sånt här är extremt drygt och kunde tänka mig att mitt fokus kanske inte skulle vara lika bra imorgon då heller. Men jag hade tur! Så nu behöver jag inte oroa mig, utan kan arbeta i lugn och ro. Egentligen förstår jag inte varför jag var så orolig. De sker SÅ sällan att problemen dröjer sig kvar längre än in på kvällen på en onsdag, så jag hade kunnat spela ikväll eller så. Samtidigt vill jag inte spela när de är för mörkt i spelet. 
 
Men nog om det nu och låt oss prata om de konstiga flaggorna som placerats vid de rosa transporterna. De är väldigt fina men jag förstår inte riktigt varför? Om de var till för att göra tranporterna mer synliga så känner väl jag personligen att det rosa släpet och bilen gör det alldeles utmärkt av sig själva. Man ser dessutom flaggan samtidigt som man ser transporten om inte till och med efter eftersom man fokuserar mer på en transport och inte flaggan. Jag har noterat att de bara är de rosa transporterna i Silverglade som har detta. Jag ville se om flaggorna i Skördebyggden hade samma färg eller om de var blå, men de hade inga flaggor alls. Så jag vet inte om det finns en annan anledning till att de står där eller om de ska vara för dekoration. De är ju faktiskt fina! 
 
Men detta var då dagens uppdatering! Ser som sagt fram emot nästa vecka då vi får fortsätta med äventyren. Kom ihåg då också att nästa vecka försvinner årets midsommarfirande så passa på att njuta av den nu!

Kommentera här: