Lux

Namn: Richlove
Tilltalsnamn: Lux
Kön: Valack
Född: 2011
Ras: Lusitano
Lynne:
 Modig och frammåt. 
Lux kommer från Spanien och fick flyga till Jorvik som åring med ett gäng andra lusitanos. Här har han fått springa fritt med en flock innan de var dags att bli inriden. Man märkte rätt snabbt att Lux gillade att gå på äventyr och lära sig nya saker så man valde att ta med honom på de mesta när de var shower och tävlingar. Det var där jag såg honom, på en tävling norr om Jovik och jag blev som förtrollad av hans svarta färg och äventyrslystna blick. Jag pratade med ägaren för att få höra mer om Lux av ren nyfikenhet och han sa att han hade fler lusitanos till salu så han tyckte jag skulle komma till gården någon gång för att provrida dem. Sagt och gjort reste jag till hans gård och fick hälsa på en hel del lusitanos som var så otroligt vackra. Men det var Lux jag hade i huvudet varje gång jag satt upp på en ny häst när jag var där. Till slut lät ägaren mig pröva den vackra svarta hästen som fångat mitt intresse. Det intresset släcktes inte när vi började röra oss runt i paddocken. Jag blev helt förälskad och fick genast starta en prisdiskussion med ägaren. Vi kom överrens och nu står Lux hemma hos mig.  

Kommentarer:

1 Isabelle Rainfield:

Så fin!

Kommentera här: