Odalisco

Namn: Greybeauty
Tilltalsnamn: Odalisco
Kön: Valack
Född: 2012
Ras: Lusitano 
Lynne: Rätt busig och hittar på hyss ibland, men älskar att visa upp sig så när de är folk runt omkring honom uppför han sig. 
 
Jag fick äran att följa Odalisco från när han var några dagar gammal till vart han är idag. Han var en av 3 hingstar som skulle bli familjens nya avelshingst. I slutändan valde de en annan och de andra två skulle då säljas. Eftersom jag har fått vara med honom från början kunde jag inte tänka mig någon annan som skulle få köpa honom förutom jag. Han fick vara kvar där han föddes för att ridas in och under den processen bestämde jag att han skulle kasterars eftersom jag inte hade tänkt ha honom som avelshingst. När han var klar med inridningen fick han äntligen flytta hem till mig. Han har bott in sig i sin box och vi har börjat träna på framför allt dressyr men även en del träning ute i naturen då jag skulle vilja ta med honom på olika äventyr. 

Kommentera här: