En riktigt bra uppdatering!

Efter en väldigt lång dag sitter jag nu i soffan hos pappa och kan göra de sista för dagen. Nämligen skriva detta inlägg. Det positiva är att jag har haft tid på mig att fundera över vad jag vill skriva. Så här kommer det. 
 
Fjordingar har alltid varit en ras många vill ha i spelet. När raser börjades uppdateras var det väldigt många som började önska att Star Stable skulle uppdatera just fjordingen. Och nu är den här! Det är helt klart en stor förbättring i jämförelse med den första fjordingen. Det är klart att efter alla dessa år som vi väntat och önskat så har det också byggts upp förväntningar. Det är nästan så jag tyckt lite synd om den nya 3D grafiken som fick denna ras som hennes första uppgift. Såklart var hon inte helt ensam, men det är hon som skapat färgerna och formen. Man måste ha i åtanke att hon inte har helt fria händer heller! Hon måste följa den stilmall som Star Stable som till största del går ut på att hästen ska vara så lik den verkliga rasen som möjligt, men med en touch av Star Stable i den. Jag personligen tycker hon har gjort ett fantastiskt jobb! 
 
Som alltid är det något som communityt inte riktigt är nöjda med, och, som sagt, så hade vi en hel del förväntningar som nog är svåra att nå. I de här fallet verkar det vara svansen. Jag kan vara ärlig och säga att jag har lite blandade känslor över den också, men jag skulle inte gå så långt att säga att den är ful. Om färgerna var lite mer mjukare så de gick in i varandra mer så hade jag nog tyckt den var väldigt fin. Men vad vi vet vi, grafikern kanske prövade just de och såg att det inte alls såg bra ut. 
 
Jag hoppas i alla fall att teamet ska vara nöjda med den nya fjordingen! Den är väldigt fin trots de små detaljerna som jag noterade i min recension på min YT-kanal. Traven är helt klart min favorit trots att käkremmen går in i halsen, men det är förståeligt att de är svårt att rädda med en så bred nacke. 
Vi får inte glömma den andra coola grejen som kom idag. Detta är också något som har önskats av communityt sedan vi fick våra nya hemstall. Äntligen kan vi tvätta våra hästar i spolspiltan! Det var väl lite självklart när vi kunde tvätta de lilla fölet på Sydhoven, men att det skulle gå så fort ändå förvånade mig. Men de är en rolig liten funktion! De är dessutom bra att de kan den en anledning att vara där också. När man tvättar eller borstar sin häst där så har man gjort en liten del av dagens skötsel av hästen. Dessvärre är de väl inget jag kommer använda så ofta då jag har lite väl för många hästar att ta hand om. Men det kanske händer om jag vill ta lite bilder eller speciella videos i framtiden. 
 
Det blev som sagt en lång dag för mig med skola, hem och snickra ihop en recensionsvideo och en Wednesday Updatevideo. Efter de blev det lite shopping med föräldrarna. Så nu är man bra trött. Måste erkänna att jag redan saknar att sitta och levla. Har inte levlat sen... i onsdags förra veckan! Får nog ta och åka hem i helgen och bara mysspela lite. 
 

Kommentera här: