Mer av Seargent Tom!

Då var det dags igen för en veckans önskning från mig och denna gång ska det handla om något som är helt fantastiskt i spel, men som kanske inte alltid får sig en funderare. Nämligen soundtrack, eller musik! De senaste åren har det kommit mer och mer musik till spelet som endast tillhör Star Stable. Vänta va? Tillhör inte all musik, Star Stable? Nja, inte precis. De finns lite musik i spelet som Star Stable har köpt rättigheter för att använda i spelet, men de har inte skapat den. Till exempel är musiken i caféerna och ponnyloppets musik inte Star Stables egna. 
 
Så vad har detta att göra med min veckans önskning? Jo, de är såhär att när man filmar till Youtube så måste man tänka på vad det är man filmar. Jag har aldrig varit direkt orolig när det kommer till spelet för där vet jag att jag får spela in Star Stable Online utan problem. Men, det har hänt att jag har fått mail där det står att jag har musik i mina videos som jag inte får använda utan någons tillåtelse. Dessa musikspår är just de som inte är Star Stables egna. Eftersom jag inte tjänar pengar på mina videos så behöver jag inte oroa mig särskilt mycket, men det är ändå lite stressande eftersom man vet att det här är fortfarande allvarligt. 
 
Därför är min önskan att Star Stable ska ta bort den musik som inte är deras och istället endast använda sig av den musiken de själva har skapat. De har just nu en kille som kallas för Seargent Tom, tror har en kollega också, som skapar fantastisk musik till spelet vilket man såklart vill visa i sina videos. De vore så tråkigt att behöva stänga av all musik bara för att de finns några musikspår som kan sätta en i trubbel. Det är varken kul för oss youtubers eller Seargent Tom (+kollega) som arbetat så hårt. Jag tror dessutom att dessa två, helt utan problem, skulle kunna skapa ny och bättre musik för till exempel ponnyloppet eller caféerna. Då slipper vi youtubers stänga av musiken och Star Stable kan säga att all musik i deras spel är deras fantastiska verk. 
 
Tillägg: 
Sergeant Tom (http://www.sergeanttom.se/) är ett företag som gjort en drös musikspår till spelet. Axel och Jens är de episka namnen och Axel jobbar nu (vad jag vet) heltid med musik och ljudeffekter till Star Stable. - Esmeralda Silverforce

Kommentarer:

1 Esmeralda Silverforce:

Sergeant Tom (http://www.sergeanttom.se/) är ett företag som gjort en drös musikspår till spelet. Axel och Jens är de episka namnen och Axel jobbar nu (vad jag vet) heltid med musik och ljudeffekter till Star Stable.

Svar: Jaha! Vad coolt! Ska genast skriva in de här så de blir korrekt X3
Rose Shadowlee

Kommentera här: