Är jag klar?

Bild från Red Dead Base
Tror inte jag berättade det här men när jag äntligen nått epilogen av Red Dead Redemption 2 så valde jag att börja om från början. Jag kände att på grund av min oerfarenhet och stress orsakade att jag missade en massa detaljer när jag började spela. Det var inte förrän mot slutet som det liksom släppte och jag kände mig mer bekväm med spelet. Så jag började om och det kändes så bra! Nu i efterhand, när jag nu spelat klart spelet inkluderad epilogerna, kan jag bara säga att det är ett fantastiskt spel! Det var så mycket roligare och jag tag mig an uppgifter med en helt annan inställning. 
 
I första omgången red jag runt på den vilda mustangen av färgen gråblack som man kan hitta i de vilda. Det var en så fin häst som jag var så nöjd med då. Men i min andra omgång köpte jag det oerhört fina mörkbruna andalusiern som man kan hitta i stallet nära Strawberry. Vilken häst! Jag vet att alla säger att araberna är de bästa hästarna och de är de säkert. Men jag vill ha en häst med mycket liv/stamina och som är modig. Vad jag har sett av araberna bockar dem av en för de mesta, men denna fina andalusier hängde med mig som en trogen vän. Åh vad jag älskade henne och det gjorde så ont på slutet. Ska inte spoila vad som hände ifall ni inte är klara eller inte vill veta. Men detta var helt klart en häst för mig. Det jag tycker är trist är att hästarna begränsas beroende på vilket kapitel man är i, speciellt de som är tekniskt sett bäst får man i epilogen. Varför ska man ha den där?! Man vill ju ha dem i den delen då man använder hästen som mest. Aja, det är som de är antar jag även om jag är bitter över de. 
 
Jag vet inte om jag är riktigt klar med det spelet än. Det kan hända att jag spelar om igen för jag tycker historien är så jäkla bra trots att slutet får hjärtat att brista varje gång. Men det finns så mycket runt omkring som jag fortfarande inte tittat på som jag är värt att ge sig ut för att utforska. Fast lär nog försöka hålla mig borta nu för jag behöver fokusera på skolan och allt annat som jag kanske har glömt bort lite medans jag ridit runt på den amerikanska vilda västern. 

Kommentarer:

1 Anonym:

Kan man spela det på dator?

Svar: Nej, detta är just nu endast för Playstation 4 och Xbox1 ^^
Rose Shadowlee

Kommentera här: