En ny vecka

Måndagar kan ge så blandade känslor. Samtidigt som man egentligen skulle behöva en helg till för att verkligen vila upp sig, så är det spännande med en ny vecka. Det ger verkligen nya möjligheter och jag fyller mina dagar med olika saker att se fram emot. Denna vecka däremot har väl ingen toppen början. Jag var i kontakt med min närmaste vårdcentral imorse och hon i telefon sa att jag kunde få en akuttid idag på eftermiddagen eller komma på drop in imorgonbitti. Jag har redan planer för denna eftermiddag som jag inte ville ställa in och även om min hals är jobbig så är det inte så akut. Den tiden kan behövas till någon som verkligen behöver den så jag sa att jag kommer på drop in. Då var tisdag inte lika rolig längre, men det måste göras. 
 
På onsdag har jag en fullspäckad dag då det är ventilering av c-uppsats som står på schemat. Jag ska såklart vara på plats när min uppsats ska ventileras, men jag ska också opponera på en annans samt måste delta på 2 andra. Simpel lösning, vara där hela dagen så är allt klart. Rätt surt att det måste vara på en onsdag däremot. Lär inte vara hemma förrän halv 5 eller nått. Nästan så jag hoppas att det blir ytterligare en utfyllnadsuppdatering. Men efter denna dagen får jag vara ledig i några dagar innan nästa termin verkligen sätter igång. Alltså har jag både roliga och tråkiga saker att se fram emot. 
 
När det kommer till Star Stable annars så ska jag hålla en rasuteritt imorgon. Denna gången för mustanger och det blir dessutom westerntema. Planerade ritten igår och det blir ovanligt mycket galopp. Ska bli riktigt skoj! Jag har också bokat nästa tisdag för nästa lektion så det är kul att jag håller mig aktiv på eventfronten. På torsdag kommer en liten speciell Veckans önskning ut här på bloggen som jag hoppas ni kommer gilla. Ska sätta mig och jobba på den ikväll tror jag. 
 
Så lite händer denna vecka och det är alltid kul att ha saker på gång. Hoppas ni också har en massa att göra denna vecka eller att ni har en ledig sådan för att vila upp er. Kom ihåg att ta hand om er!

Kommentera här: