Hamish

Namn: Haywish
Tilltalsnamn: Hamish
Kön: Valack
Född: 2008
Ras: Clydesdale
Lynne:
 Väldigt snäll och tycker om att mysa i stallet. Väl ute är det spännande med äventyr och tycker om att visa upp sig för folk. 
 
 Det är ett stuteri norr om Jorvik som föder upp clydesdales och det är där Hamish föddes en kväll. Han växte upp där, reds och kördes in innan han såldes vidare. Han hamnade hos en farmare som använde honom som arbetshäst ett tag, men dessvärre blev farmaren sjuk och blev tvungen att sälja allt eftersom han inte orkade ta hand om gården längre. Hamish såldes till ett par i Firgrove som ville ha en häst ihop. Det var dock lite tankelöst eftersom efter bara någon vecka senare gjorde paret slut och ingen av dem kunde ta hand om Hamish själv. Det var då jag fick höra om honom. Jag läste om hans resa hit och kände att nästa ägare ska bli hans sista. Jag tittade på honom och tyckte han var en så otroligt mysig herre som skulle kunna passa en familj, men jag lät mig själv vara självisk och köpte honom. Däremot lovar jag honom att han aldrig mer ska behöva byta ägare igen. 

Kommentera här: