Lelouchs första event

Idag hade jag egentligen inte tänkt vara med på eventet. Planen var att träna för första gången på flera månader, men så strulade kroppen lite och jag vet inte om jag riktigt vill börja det hela med styrketräning, så jag avbokade. Blir träning imorgon istället! Men, då kunde jag vara med på Tinas och Lilys event som de höll ikväll. Det jag visste var att det skulle vara en liten träning där man behövde klara av något så snabbt som möjligt. Jag tyckte därför att det var passande att ha med Lelouch och testa vår relation nu när vi har haft en lång tid att bara mysa och lära känna varandra i lugn och ro. 
 
När eventet väl började så berättade eventledarna att tävlingen skulle gå ut på att vi får en lista på saker vi ska fota i spelet. Denna gången var det fokus på andra spelare, till exempel hitta någon med rosa hår, någon som tar hand om sin häst, någon med klubbnamn som börjar på G och så vidare. Vi hade 30 minuter på oss till att springa runt och fota det man kunde hitta som är det de sökte på listan. Älskar sånna här event! På listan skulle man hitta någon som har en fiskmås. Hittade ingen! Är det redan ute att ha en fiskmås? I varje fall, jag och Lelouch kom 3:a vilket var rätt nice. Det var ett riktigt roligt event och jag är glad att jag var med. Det är inte ofta jag är med på tävlingar och lekar eftersom jag är mer intresserad i just hästrelaterade event såsom lektioner och hästtävlingar. Men ibland är det riktigt roligt! Nu blir det inte event förrän på söndag och då ska Frida ha en hopplektion! 

Kommentera här: